Heute

Idag var vi uppe med tuppen för att ge oss ut i backen dirr. Vi gick till Richards jobb för att hämta skidor och jag köpte ett par nya stavar eftersom att de gamla blev ödelagda i kraschen häromdagen. Vid 10 var stod vi i backen men redan vid 11 var jag tvungen att bege mig ner till Holms för personalmöte. ingen big deal egentligen. Vi rpatade lite om team-spiriten i baren (som för övrigt inte existerar) kommande helgen som tydligen kommer bli madness eftersom att Spark-VM är i stan och en hel drös fulla norrmänn kommer drälla in i baren titt som tätt. Tydligen den värsta helgen på heeeeela säsongen, t o m värre än nyår!
Kl 12 mötte jag upp de andra i backen igen och så småningom käkade vi lunch nästan helt ensamma på Peppes Pizza uppe på toppen :) Afterskin tog vi i skibar, även den ensamma. Det är så fruktansvärt lite folk på Geilo just nu, lugnet före stormen skulle man kunna säga!

I favoritvärmestugan längst bort i systemet

Efter vår lilla afterski gick Richard och jag hem för att ta tag i städningen på Alpin. Vi har fått ett hot från ledningen på Holms att om inte Alpin är tipp topp städat på måndag så stänger de av köket, TV-rummet och tvättstugan, så vi drog vårt strå till stacken och städade rent tvättstugan och biljardrummet. Nu är golven så rena så att man skulle kunna äta från dem =)
Ikväll har vi ätit middag på Brasseriet. Riktigt god mat ( tack vare att älskade Verran stod i köket) och gott sällskap! Jag och Jörgen åt dovhjort och Mackie & Richard lamm!


Nu ska vi titta på en kort film och sedan sova. Imorgon blir det backen igen och kanske bowling etterpå !

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var not på tiden med hot från ledningen så att det blev städat.Då blev du väl nöjd Anna? Härliga bilder på er alla fyra, så kul och mysigt ni har, jag är riktigt avundsjuk. Vila nu inför helgen, men du får se fram emot riktigt mycket dricks.

Puss

2010-01-21 @ 09:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0