Jag tänker för mycket

Jag har kommit på att mitt problem är att jag tänker för mycket. Så fort jag tänker mig bort från Geilo så kommer tårarna. Och det är svårt att låta bli att tänka på hemma ska ni veta. Jag vet att det finns folk som tänker på Kristianstad och suckar och som inte vill annat än att komma bort därifrån, och jag måste erkänna att för ett år sedan så var jag en av dem. Studenten närmar sig och man vill bara att skolan ska ta slut så att man kan ge sig ut i världen och bort från Kristianstad. Men sanningen är den att när man varit borta i några månader och bott för sig själv så börjar man inse att Kristianstad inte är så dumt egentligen. Just nu vill jag inget annat än att få komma hem igen, och stanna där ett tag. Jag pratar inte om ett år eller så, men att få bo hemma en månad och slappna av lite. Kunna göra vad jag vill, träna när som helst, träffa vem jag vill när jag vill, kunna resa bort om jag känner för det och inte vara fast på Geilo där det händer absolut ingenting. För att föra tankarna på annat så gjorde jag häromdagen en muckarkam som mamma så fint kallar det. Idag är det 56 dagar kvar tills vi åker hem (förutsatt att jag får sluta den 7e april)


Just nu känns det som att jag går omkring i något slags vakum. Jag är konstant trött och har egentligen ingen lust till någonting. Jag sover för lite, saknar aptit, tränar för lite och tänker på tok för mycket. Allt detta trots att jag precis varit ledig en vecka och 'vilat upp mig'.

Kommentarer
Postat av: mamma

Snygg muckarkam!!! Den hade nog passat i lumpen, och kanske Du också.Du är inte den enda ungdomen som känner sig vilsen Anna, många i Din ålder vet inte vad man skall göra och känner det skönt att vara hemma där man vet hur allting är och hur det går till. men, som jag sagt innan, pröva vingarna och hemma finns alltid kvar.

Puss

2010-02-11 @ 13:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0