Off Pist...

är Geilos ända uteställe, det fick jag uppleva igår! Efter servitörkursen, som förövrigt gick ut på att lära sig lite mer om vita viner samt provsmaka några stycken, så var vi ett gäng som satt på Emils rum, längre bort i min korridor, och snackade, lyssnade på musik bara hade det trevligt. Senare gick vi till hovmästar-Fredrik och hans nya lägenhet där det redan var fullt drag på personalen från Holms och Peppes Pizza.

Vid 12 gick vi ner till Off Pist, vilket tog ca 2 minuter, Geilo är minimalt! Stället var ganska dött till en början men blev bättre och bättre senare in på småtimmarna. En svensk kille som tydligen kände Emil och Johan totalblåste mig och sa att han är narkoman och flyttat till Geilo för att bli ren. Han berättade att han brukade sitta utanför SPAR-affären några timmar om dagen och sedan gå till Geilos härbärge som tydligen bara bestod av några granar som stog tätt och skyddade från vinden. Allt var dock ett stort skämt som jag oturligt nog gick på!
Idag har jag umgåtts lite med folket här i huset. Vid frukosten satt det ett gäng danskar nere i köket så vi satt och snackade en del, sen begav jag mig till skattekontoret (som förövrigt har de sjukaste öppettiderna i världshistorien) tillsammans med Silke från Danmark. Tyvärr kunde jag inte få något norskt personnummer eftersom jag inte har mitt pass med mig så jag får vänta ett tag till. Tilläggas bör också att tanten på skattekontoret nog borde byta jobb till något som inte innebär social kontakt. Hon var lite efter och frågade hela tiden om jag ville bli norsk medborgare... Man tycker ju att de borde vara förberedda på en hel del säsongare så här års och fatta vad det handlar om när man bara vill har ett norskt personnummer!
Efter det att vi varit hos den efterblivna tanten så begav vi oss tillbaka till Off Pist, Silke hade blivit av med sin plånbok igår så hon ville gå dit och leta efter den. Men stället var stängt så vi gick upp till Holms istället och satte oss i Café Lobbyn! Kl 15 skulle Silke börja jobba så jag gick till apoteket och köpte mina efterlängtade öronproppar i ett desperat försöka att i fortsättningen kunna sova längre än till 9 på morgnarna och inte väckas av den förhållandevis tunga trafiken som susar förbi utanför mitt tunna fönster.
Nu sitter jag på mitt rum och vilar lite innan jobbet som börjar 18.30. Har skyp(e)at lite med Rillan också. Överväger att a) titta på Gossip Girl eller b) sova! Vi får se vilket alternativ jag väljer!

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter som ett händelserikt dygn i alla fall, kul att du träffade några som du kunde hänga med. du ska se att det blir fler och fler och att de faktiskt är kul. Låg bli narkomanerna bara!!!



Puss mamma

2009-10-19 @ 18:30:11
Postat av: Mary the great ( who else?)

Det där med narkomanen låter ju naajs.

Vill bara säga det att nu när Söderports sexy mama inte går där längre så ryktas det om att jag har tagit över den titeln(H)Så du kan ju vara lite stolt över mig i alla fall ;)



Ha´d



Otto(din bror) hälsar!!

2009-10-19 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0