Jubileumsbankett

Så var även andra dagen avklarad, det gäller att ta en dag i taget här uppe! Igår hade hotellet bjudit in sina 100 viktigaste gäster och leverantörer till en jubileumsbankett eftersom att Holms fyller 100 år i november. Vi var fyra tjejer som sprang omkring i små vita förkläden med spets och serverade gästerna en fyrarättersmiddag med rätter från de senaste 100 åren.
Nu ska jag strax bege mig till Holms för en servitörkurs, tydligen är dessa vanliga och vi får bl a lära oss om nya viner som restaurangen tagit in. Imorgon blir det jobb 16-sent, sedan tre dagars ledighet följt av två dagars jobb.
På söndag kommer jag hem, stannar till torsdag, eftersom jag är ledig fem dagar och det finns nada att göra här.
/ a

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas kursen var bra och att du lärde känna några av de andra. Du blir kanske en hejare på det där med viner-



Pussar mor

2009-10-18 @ 18:17:58
Postat av: oline

high fiveeeee !!!

2009-10-18 @ 18:42:12
Postat av: Pappa

Anna!

Även jeg håpes att den kurs var gott, kan du spörre Fredrik om det vinet jeg vil ha til jul.

För att vinna något måste man våga att förlora litet.

Vi får hoppas att snön kommer snart så att både du gästerna kan åka lite skidor. Med snön kommer väl det ändå mer gäster så att det blir möet att göra.

Mamma och jag hoppas att det vi försökt att lära Er här hemma inte fullständigt gick om intet på dagens kurs.

Jag ringer dig imorgon på väg upp till Götet!!

Puss och kram

pappa

2009-10-18 @ 19:59:13
URL: http://annaigeilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0