Första dagen, check!

Då var första dagen på jobbet avklarad. Det började kl 14 med utprovning av uniform samt en mindre informationsuppdatering. Iförd vit skjorta, marinblå långkjol, väst och förkläde begav jag mig sedan till restaurangen för att påbörja första dagens skift. Två timmars putsning av mässing, en timmas dukning och en snabb måltid senare var det dags för briefing med hela serveringspersonalen. Jag insåg snabbt att det skulle bli mycket att göra, kanske ett och annat felsteg men hoppades ändå på en rolig och utmanande kväll.


Några timmar senare var middagen över. Inga tappade tallrikar, inga nerspillda gäster, bara två trötta fötter och värk i knän som jag aldrig tidigare upplevt. Kl 01.00 anlände jag till Alpin (vårt personal"hotell") och dök i säng. Det var minsta sagt en mycket upplevelserik kväll !!


Klockan 9 imorse åkte Richard och pappa. Det kändes rent ut sagt förjävligt men det är bara att bita ihop och försöka lära känna folket här på Alpin. Just nu känns det ganska långt borta men det är bara försöka! På Alpin bor det just nu ca 20 st, alla anställda på Dr Holms och de flesta har varit här ett ganska bra tag, därför känns det som att det kan bli en utmaning att ta sig in i gänget och bli en av dem, men det ska gå !
Nu tänkte jag ta mig en promenad för att rensa tankarna lite grann, sen ska jag på det kl 15 igen! Imorgon följer tre dagars ledighet, jobb en dag och sen ledig fem dagar till, det känns sådär. Det hade varit bättre om jag fick jobba så mycket som möjligt nu i början, dels för att lära känna folket, men även för att lära mig så snabbt som möjligt. Jag får prata med mina chefer och se om jag kan få hoppa in någonstans och jobba lite extra!
Bilder på mitt ca 15kvm stora rum kommer så småningom, måste bara komma iordning ordentligt först, har inte hunnit acklimatisera mig riktigt än :)
Kommentarer och hälsningar är hjärtligt välkomna, det hade varit kul och se vilka som läser!
Ha de!
/Anna

Kommentarer
Postat av: mamma

Mamma läser så klart....

Säker på att Du kommer att hitta vänner, Du är så social så. Förhoppningsvis blir det några trevliga på Ditt arbetspass i kväll. Förstår att det var jobbigt att lämna Richare och pappa, men om Du inte kan känna den jobbiga känslan kan Du heller inte känna den glada känslan när den kommer. Give the iron Anna, det ger sig. Och Du- tappa inga vinkaraffer i dekolltagen på damerna!!

Pussar i massor

2009-10-17 @ 12:48:38
Postat av: teres

Jag läser ! Hoho, jag hittade hit. Hoppas att allt är bra! Vi Hörs Ana, puss.

2009-10-17 @ 15:45:31
Postat av: Kicky Skoogh

Hej Anna!

Åh det kommer bli toppen. De är trevliga människor de där i landet väster. Kan både parta och gå på tur. Innan du hunnit blinka har det gått 6 månader, och det vill du ju inte....

Lycka till med drinkarna :) kramar kicky

2009-10-17 @ 16:34:54
Postat av: Lovisa(din kusin)

Hej hej!!!

Kusinen läser så klarrt:D

Hoppas du har det bra.

Kommer läsa din blogg hrla tiden:D

puss och kram///din lilla kusin

Ps:saknar dig

2009-10-17 @ 21:23:49
Postat av: Oscar

Lite avundsjuk är jag då allt på dig! Klart du att fixar det, tänk på tråkiga Kristianstad så blir du på bra humör ;) Annaigeilo ligger bland bokmärkena nu så du är inte glömd! :) Ha det underbart! //han som inte tålde nötter

2009-10-18 @ 12:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0