Easy come, easy go

Idag har varit en lugn dag, innan jag gick på jobb vill säga. På morgonen tog jag det lugnt, skypade lite med Richard, duschade, målade de stumpar jag har till naglar och gjorde mig i ordning för att gå på jobb. (Jag vet att det låter konstigt men man säger så här och jag måste ju anpassa mig till the local lingo, right?!) Sen spelade vi lite kort och kl 15.30 var det dags att gå upp till 'Doktorn'. Idag vän tade ännu en bankett. Denna gång med 350 gäster istället för 100, 350 byggarbetare som hållit igång (läs: druckit) sedan klockan 12. Klockan 20 vällde de in tillsammans med sina respektive (som jag mest tyckte synd om) och slog sig ner lite varstans i restaurangens fyra avdelningar. Vinkarafferna gick varma och gästerna blev mer och mer runda under fötterna. Vi tjejer fick ett och annat nyp i rumpan och då gjorde vi som vi blivit tillsagda: stirra argt på dem och hytt lite med fingret. Det funkade. Oftast!

Runt 1 hade vi städat färdigt och då begav vi oss ner till Off Pist för den obligatoriska efter-jobbet-ölen, (cider för min del). På Off Pist mötte vi Erlend från klätterklubben igår, lite på lyset var han allt men fortfarande lika trevlig! På tal om klättring så kommer det en bild från gårdagen här nedanför. På Off Pist var även Thor från restaurangköket. Det visade sig att han var från Australien, närmare bestämt från metropolen Albury och kände ett gäng av mina high schoolkompisars syskon, inte direkt vad jag hade väntat mig här  Geilo.



Nu börjar mina fötter lukta illa så det är dags att krypa ner under täcket. Godnatt!





(Klicka på bilden för att få den större)

Kommentarer
Postat av: mamma

Du ser verkligen ut som en van klättrare men vad har du på huvudet? Kul att träffa en kille från Albury, världen är verkligen inte stor när man rör sig i den:



puss o kram i massor

2009-10-24 @ 10:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0