Don't look back in anger

Till tonerna av Oasis och Norah Jones har vi suttit och spelat kort i 3.5 timme. Kvällens jobb blev kortvarigt: två busslaster med asiater var restaurangens enda gäster, som till råga på allt åk rekordsnabbt, kryddade maten med medhavda kryddor och endast drack vatten (i mängder) vilket resulterade i att vi var färdiga redan kl 22.  Vid niotiden ringde telefonen på restaurangen och jag fick ett specialuppdrag; en thailändska kunde inte få rätt på vattnet i duschen så jag fick springa till receptionen, hämta nyckeln till rum 333 och gå upp och hjälpa henne. Där stod den stackaren inlindad i en på tok för liten handduk och kunde inte förstå hur man fick vattnet att komma ur munstycket istället för ur kranen där nere. Kvickt och lätt så fixade jag hennes minor problem och gick tillbaka till arbetet.

Efter jobbet gick jag med Johan och Silke till Off Pist för att leta efter Silkes plånbok som hon inte hittade tidigare idag. Stället var, om möjligt, ännu tommare idag då endast ägaren och en liten ensam gäst befann sig där. Vi slog oss ner, firade Silkes upphittning med en öl och fick snart delta i en frivillig drinkprovning. Klockan tolv gick vi hem och satte oss och spelade kort istället. Det blev spansk skitgubbe, sjuan, svensk skitgubbe (prova det om ni inte gjort det tidigare), hjärter och dam. Senare utförde vi även ett kaviar-blindtest på Johan och hans tre kaviartuber. Firstprice vann, Kalles kom tvåa och Euroshopper förlorade.

Johan mitt uppe i det livsviktga blindtestet
Johan , fullt upptagen av sitt blindtest


Veronica och Simon, djupt koncentrerade

Nu sitter jag här, väntar på att bilderna ovan ska laddas upp vilket tar en himla tid, lyssnar lite mer på Oasis och ska strax sova till ljudet av mina nya öronproppar, imorgon är jag ledig och tänkte packa upp mina grejor, göra ett återbesök hos skattetanten och kanske ta lite bilder på min omgivning och visa för mina 22 (!) trogna läsare :) Underbart!

Måste även utbringa ett litet hurra för mig själv:
1) jag har skrivit två inlägg på samma dag
2) jag har lärt mig hur man laddar upp bilder
3) jag har 22 unika besökare

Imorgon kommer det fler bilder, nästa steg är att lära mig hur man förminskar dem så att det inte tar sån förbaskad tid !

Den som lever får se...

Kommentarer
Postat av: Mackie

Hejsan

Nu har jag också hittat hit(23:a?)tack vare teknisk hjälp av Richard! Härligt att läsa om dina olika erfarehterer i vårt grannland. Vi ses nästa vecka!

Kram Mackie

2009-10-20 @ 10:46:25
Postat av: mamma

Allt blir bättre och bättre, verkar finnas en hel del trevliga människor på Dr holmes i alla fall. Låter som att Du trivs.



Kram mamma

2009-10-20 @ 12:21:14
Postat av: mamma

Grattis till Richard, men lille Rille är han väl knappast! Det blir kanon bra för er, något att se fram emot.

Kram

2009-10-20 @ 20:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0