Changing times -

Shit vilken kväll vi har haft med byggarbetarna! Klockan 20 fullständigt vällde de in med sina fördrinkar i högsta hugg. Fördrinkar som, enligt min åsikt, var totalt överflödiga. De gick och satte sig och vi började skänka (hälla upp) vin. Några av dem somnade vid bordet innan de ens fått in förrätten men det var inte vårat problem. Vi serverade förrätt och huvudrätt och innan efterrätten så skulle högsta chefen, Albert Haere, hålla tal. Ett tal som pågick i ca 45 minuter och resulterade i att ännu fler av gästerna somnade och andra bara tog tillfället i akt att dricka sig ännu fullare. Efter evighetstalet så serverade i desserten, tyvärr hade redan halva gänget övergett restaurangen för baren så där stod vi med 50 efterrätter över. (Vilket iofs inte gjorde oss något eftersom att vi fick äta upp dem, men det var ändå retligt). Efter desserten väntade kaffe och avec i salongen tillsammans med nått norskt dansband som spelade några svängiga låtar! Jag och danska Josephine stod och skänkte kaffe och halv 12 ramlade första gästen på dansgolvet, då hade redan en hunnit somna i sin fåtölj i salongen =) Roligt gäng det där!

Kvart över tolv började vi rydde (duka av) och dekka (duka) inför frukosten. Vi hittade en hel del intressanta föremål under borden och när vi till slut var klara tjugo över ett så gick vi i samlad trupp ner till Off Pist.

Nu har jag vridit tillbaka mina 300 klockor och är redo för sängen. För först gången på väldigt länge har jag ställt alarm så att jag hinner med 11-tåget imorgon. Det var något mer jag skulle berätta men det har jag glömt bort. Jag är väl helt enkelt för trött.
Tänkte passa på att hälsa Farmor välkommen hit, kul att du läser !!


Godnatt allihopa everybody!

Kommentarer
Postat av: farmor

hej anna jag kommer inte in på marias länk vet ej varför, men i morgon skall jag ordna med support och är på besök hos göran erjeby just nu och han hade inga problem att komma in. Trevligt att läsa vad Du skriver, hoppas jag kan göram det i fortsättningen. Idag åker du väl hem. Vi hörs. Kram farmor

2009-10-25 @ 11:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0