Bad, bad, baaaaaad....

Trodde att jag skulle jobba ikväll. 16.30 blev jag sådär eftermiddagstrött som man bara inte kan bota eftersom att man inte hinner sova innan jobbet. Vi valde att titta på film i hopp om att hålla oss vakna till 18.30. Det blev Baksmällan, rolig men inte höjdare direkt!!

Kl 6 gick jag och Silke till hotellet för att jobba, vi bytte om och gjorde oss klara och gick sen upp till restaurangen. Väl där möts jag av hovmästaren som säger till mig att jag inte ska jobba. Jag tror självklart det är ett skämt och sa att jag visst skulle det. Men det visade sig att han hade rätt. De hade strukit mig från vaktlistan! Tydligen är det vår uppgift att kolla schemat för veckan varje måndag eller tisdag. Skit surt. Jag hade kunnat stanna hemma en dag extra. 1. jag är ny och vet inte hur saker och ting fungerar här eftersom att man inte får någon som helst information och vill man veta nått så får man fråga själv. Många frågor = dum blond som inte fattar nånting. 2. Jag har varit hemma i veckan och inte haft möjlighet att kolla schemat. Men men, det var bara att gilla läget och gå hem istället.

När jag kom tillbaka från hotellet så hade en av hundarna som några tjejer passar lagt en kabel i pianorummet. Så det fick bli en liten hundpromenad och nu sitter jag i fellesrummet med Josephine och Siri och tittar på Californiacation. Det är faktiskt inte helt fel det heller men jag hade hellre jobbat och tjänat pengar. Hade ju faktiskt sett fram emot ikväll och att för första gången få ha egna gäster och få egen dricks. Men det får bli imorgon istället!



Idag
har jag iaf inte gjort så mycket. Varit uppe en sväng i gymmet och kollat in faciliteterna.
Minigymmet med 6 maskiner :)

Minispinnsalen med 16 cyklar :)


Jag fick även höra när jag var hemma att jag borde satsa på att göra min blogg lite mer modeinriktad så jag tog en dagens-outfit-bild nere i spinnsalen. Såhär såg jag ut idag:

Varmt, skönt och avslappnat.




Tåghistorien kommer senare, stay tuned...

Kommentarer
Postat av: mamma

Taskigt med jobbet igår, men du lärde dig nåt i alla fall, att hålla koll på listan! hoppas att kvällens jobb blir bra och att du får egna gäster.

Tag hand om dem väl !!!!!

Puss o kram moderskapet

2009-10-31 @ 16:47:04
Postat av: farmor

Nu har du erfarit hur norrmännen jobbar. I Sverige har vi kanske lite mer struktur på saker och ting, men det är som sagt bara att gå vidare. puss o kram från farmor

2009-10-31 @ 17:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0