A day full of activities

Idag har jag hållt igång från morgon till kväll. Det började med fotboll på konstgräs/ismatta kl 12 imorse (jag vet att 12 egentligen är lunchtid men har man vänt på dygnet som vi gjort så är 12 morgon). Sverige vs. Danmark och självklart vann vi. Efter en välförtjänt, varm dusch hade vi servitörmöte på hotellet. Vi fick bland annat lära oss att vi måste le och se trevliga ut, hälsa gästerna välkomna och behandla våra kollegor som vi själva vill bli behandlade, kändes verkligen som ett jättenödvändigt möte. Efter mötet gick jag tillsammans med Johan ner till centrum. Vi hittade en affär som gav bort galgar så vi samlade på oss ett gäng i hopp om att kunna sälja dem eller kanske byta mot en film, sådant är hårdvaluta här på Alpin. Väl hemma gräddade vi på tok för många våfflor. Ett paket skulle ge ca 30 stycken och vi var ett gäng på 7-8 st som skulle äta dem så vi tyckte det verkade lagom. Tji fick vi! Efter det att halva smeten var gräddad var alla redan mätta så nu får vi äta våfflor till frukost, lunch och middag imorgon :) Kvällsaktiviteten bestod av två timmars klättring. En av killarna hade fått nys om en klätterklubb här på Geilo så vi traskade raskt dit men insåg ganska snabbt att vägbeskrivningen vi fått inte verkade stämma helt överrens med verkligheten. Som tur var hittade vi en bensinstation att fråga på och jag hade med mig min fiffiga lilla ficklampa (tack mamma) som vi lyste upp mörkret med. Klättersalen var i själva verket ett rum, ca 6 meter i takhöjd, som låg i en lada mitt ute i ingenstans, utifrån var det helt släckt men när vi kikade in genom dörren såg vi att det faktiskt bedrevs viss klätterverksamhet där. Vi satte på oss selarna och de gräsliga skorna, säkrade varandra och sen var det bara att börja klättra. Eller?! Det var absolut inte så enkelt som det ser ut på film (läs: Indiana Jones/Mission Impossible). Armarna, fingrarna och ryggen fick sig en rejäl genomkörare och efter två timmar var vi helt slut! Vi gick hem och fann delar av besättningen på Alpin i köket så vi slog oss ner och spelade lite kort!
Nu: sovdags. Godnatt!
(bilder från klättringen kommer imorgon eftersom att internetet på tredje våningen inte riktigt är sig likt just nu)




Kommentarer till kommentarer:

Mamma: Jo, jag har hittat tvättstugan jag har bara valt att inte använda den pga dess vidrighet. Richard kommer att få gott om plats för sina grejor eftersom vi har tänkt slänga ut den röda soffan och fåtöljen och istället sätta upp en klädställning där. Dessutom gick jag på upptäcksfärd igår och hittade en gammal byrå som nu är placerad under fönstret!!

Lovisa: Ja, Richard kommer upp i mitten av december och ska bo i mitt rum :) Han ska jobba på ett ställe som hyr ut skidor och säljer liftkort. Han kommer även att leka lite skidlärare !

Feffe: Många kommentarer är bara trevligt! Säsongen drar igång i mitten av december så fram till dess är det ganska lugnt på jobbfronten, vi har mest att göra på helgerna och nästan ingenting i veckorna

Ronja: Ja, det var du som kom på "lille", grattis!! (tack för pepptalket förresten)

Kommentarer
Postat av: mamma

Aktiva är ni alla fall, kul. Jag har alltid velat pröva på klättring men det låter osm att jag bör avstå när jag hör Din version. Hoppas jobbet går bra ikväll och glöm inte le och ha armen bakom ryggen!!!



Massor av kramar

2009-10-23 @ 08:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0