Weekenden

Insåg att uppdateringen härifrån Geilo inte varit den bästa i helgen. Det blir lätt så när det är mycket jobb och fest som ska avklaras! igår jobbade jag själv i baren igen. Totalt 5 gäster på hotellet och ungefär samma antal i baren. Riktigt tråkigt att jobba när det är så lite att göra! Som enda tjej i baren kände jag min skyldighet att städa efter helgen, så sagt och gjort tog jag tag i skurtrasan och spraymedlet och satte igång. Städade i stort sett hela baren, dock lämnade jag en av hyllorna där vi har glas till Simon så att han skulle ha något att göra idag :)
Jag stämplade ut vid 12-tiden och begav mig hemåt med Veronica som sällskap. Som bestämt tidigare skulle vi gå ner till Off Pist efter jobb. Ett snabbt ombyte hemma på Alpin och sedan bar det av. Veronica hittade en rullator/sparkcykel som hon transporterade sig till Off Pist med. Mycket intressant färd faktiskt!Stället var totaldött i min mening. Den danske DJn sög, spelade bara massa danska hits som för danskarna är skitkul men för oss andra är totalt meningslösa (i dubbel bemärkelse) Två cider senare axlade vi rullatorn igen och rullade hemåt. Lite tjejsnack på mitt rum och sen blev det nachtspiel (efterfest) på Alpin. Alla från Off Pist kom dit och det slutade med att två av killarna bestämde sig för att höja festnivån lite genom att spruta med skumsläckaren i fellesrummet. Kanske inte världens bästa idé. Brandlarmet gick. Länge. Någon ringde ett nummer och sa att det var falsklarm, men ändå kom det en snubbe och kollade läget. The icing on the cake vore om vi fick a) en fet utskällning av cheferna eller b) BÖTER! De böterna tänker inte jag betala i så fall...
Hur som haver. Jag kom i säng vid 4-tiden och sov till tolv :) Yay!

Klockan 12 hade vi vodka- och whiskeytasting nere på Recepten med nån halvkunnig snubbe från Diageo. Det säger er förmodligen inte särskilt mycket men det är tydligen Norges, kanske tom Nordens, största importör/distributör (whatever) av vodka, whiskey, rom med mera. 4 vodkasorter slank ner och 6 whiskeyklunkar. Jag säger som jag sade om cognac: jag förstår inte hur folk kan sitta och njuta av whiskey, det både luktar och smakar rökt skinka!!!

Efter tastingen blev det mat i Bowl and Dine med Simon innan jag gick hem för att ladda inför spinning/styrka 18.30. Detta passet och ledaren var betydligt bättre än förra veckan och styrkan var bland de bästa styrkepass jag varit på. Roligt och mycket varierande övningar! Spinningen är jag fortfarande tveksam till. Sjuka pulser och tempon som blandas om vartannat och äckligt mycket statiska övningar. Det känns lite som att de är stuck in the 90s. Funderar på att skicka ett anonymt mail (går det ens?!) och ge ledarna lite tips om hur man egentligen (enligt friskis iaf) lägger upp ett spinningpass. Vi får se! Skönt att få lite träning i kroppen iaf!
Efter spinningen gick jag hem och väntade på Veronica & Emma x2 (ICA och Peppes) som skulle komma tillbaka från klättringen. Vi skulle upp till Holms och bubbla lite hade vi tänkt! Och det gjorde vi också!! I två timmar satt vi i utomhuspoolen och pratade om allt mellan himmel och jord! Plötsligt var klockan 11 och Uldis (nattstädarkillen) kom och sa till oss att det nog var dags för oss att gå hem! Men det gjorde vi ikke. Vi gick till Off Pist istället! Martin från Peppes ska åka hem imorgon så vi var ett litet gäng som träffades för att säga hej då till honom! En kort stund senare åkte vi hem. (Lägg märke till att jag idag varit på Holms totalt tre gånger, utan att ha jobbat en minut)

Imorgon ska jag hämta ut mitt norska bankkort (det svindyra ni vet). Jag ska även noggrant studera bilden på mig själv på baksidan. (Alla norska kontokort har legitimationen på baksidan + en lite knöcklig bild på personen i fråga) Jag är lite rädd att jag ser ut som en ledsen, blöt hund (igen!!) men det återstår att se.
Fortsättning/uppdatering följer....


Här skulle det egentligen komma en bild på Veronica och rullatorn/sparkcykeln men den går inte att ladda upp just nu så den får ni senare! Istället får ni hålla tillgodo med en bild på undertecknad och bäste Oscar...


Kommentarer
Postat av: oscar

Förlåt för att jag har haft alldeles för mycket att göra och itne haft tid å läsa! Hoppas det är underbart med dig :) // Bäste Oscar :D :D :D :D :D

2009-11-22 @ 16:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0