Svininfluensan invaderar Geilo

Fyra stycken på Holms har insjuknat i denna fruktansvärda pandemi än så länge. Nej, men allvarligt talat så vet vi inte om det är svinis eftersom att läkarna i det här landet, och speciellt den här byn, inte verkar bry sig speciellt mycket om sina invånare. Silke har varit dålig tre dagar och imorse gick hon till läkaren som visserligen tog blodprov på henne, men det var allt! Han kunde sedan konstatera att han trodde hon har baconfeber men han är inte säker och han var tydligen för upptagen eller nått för att genomföra samtliga tester som bör göras för att diagnostisera svinis. Jag ska inte bli sjuk under min vistelse på Geilo, den läkaren vill jag inte träffa!!!

Nu är iaf första riktigt kvällen i baren avklarad. Eller riktiga och riktiga... Inte så många gäster och väldigt lite att göra, men ändå mer än häromdagen.  Hovdal kommun var där, ett 18-tal sura kärringar (och två glada gubbar) som inte gav en enda krona i dricks och då gick jag ändå in på nätet och letade fram Champions League resultatet från kvällens match (Kiev - Inter för er som inte visste det) till en av gubbarna. Dåligt dåligt dåligt!
58 kronor rikare fick jag skjuts hem av Karina som jag jobbade med och nu ska jag se färdigt filmen från i eftermiddags och sen sova!


Omorganiserade möbler




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0