Nys och host, snark och pust.

Usch, känner mig inte alls pigg! (Mamma var är du????) Halsen krånglar, näsan rinner och är täppt om vartannat och feber kommer och går. Det där jag skrev om att en Ibumetin botar stämde inte det minsta!! Jag genomled jobbet igårkväll. Som tur var hade vi inte särskilt mycket att göra. Kom hem vid halv 5 men i klassisk stil somnade jag inte förrän halv 6. Vaknade kvart i 11 och kunde inte somna om pga halsont. Istället gick jag ner till tvättstugan och slängde in mina miljoner (okej inte miljoner, men 3) smutsiga jobbskjortor som definitivt behövde tvättas. Mötte Johan i köket som preppade mig med ingefär- och honungste vilket, believe it or not, löste upp halsen en aning (och faktiskt inte smakade skit, bara väldigt sött och lite starkt).

Igår fick jag, precis som jag trodde, börjar kl 18 istället för 21. Dessutom fick jag gå in i restaurangen och hjälpa till när det var som mest kritiskt läge (ett mycket väl använt uttryck på Alpin, sagt med lite halvskånsk dialekt). Det var mest gamlingar på besök så vi fick inte så mycket att göra i baren. Mest G/Ts som skulle blandas och en och annan Irish. Mojitoarmen fick faktiskt vila större delen av kvällen =)

Idag börjar jag jobba kl 14. Det är tur att det bara är två dagar på helgen annars hade jag aldrig orkat med att sova så här lite. Alla på Alpin grämer sig lite över hur vi ska överleva jul, nyår och dagarna däremellan, det kommer vara hektiskt!!!!  Hur som haver, afterski idag och med tanke på vädret (inga moln, ingen sol. Lagom väder som vi skulle sagt i lilla-landet-lagom) så kan det nog bli en hel del att göra faktiskt! Dock hoppas jag att jag kanske kan få gå hem precis innan stängning så jag kan få några extra timmars sömn inatt. Som tur är så är jag ledig imorgon, enda söndagen detta året. Då blir det till att sova ut och ta det riktigt lugnt så jag blir av med min lilla bacill.

Just de ja, igår fick jag veta att Richard och jag får flytta till det där andra rummet jag nämnt tidigare. Silke och Maja flyttar ut senaste den 1a så då kan jag flytta in om jag vill. Planlösningen är densamma, öppen det vill säga :), men det är betydligt längre och bredare. Det ligger också på tredje våningen, precis i mitten av korridoren.




Simon kommentar om min röst inatt vid 4-tiden: Shit vad du låter, tänk om vi omsatt för 200 000, hur hade du låtit då, som en anka? Typ det roligaste på hela kvällen...

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla hjärtat, mamma kommer !!!!

Tur att det finns någon som tar hand om Dig och ger Dig te och omvårdnad. Hoppas som sagt Du får sova mer inatt, Ingen dålig önskelista hoppas du är vän med den norska tometen.

Puss

2009-11-28 @ 17:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0