My gosh

Nu är jag äntligen hemma från jobbet. Har gjort ungefär 100 Mojitos och kanske 30 Strawberry Daiquries. Jag skulle kunna blanda en i sömnen, lätt. Jag vädjar till er, å andra bartenders räkning, beställ inte dem när ni är ute, de tar sån fruktansvärd tid att göra och alla världens bartenders hatar dem!!!!!
Hotellet är fullt i helgen så vi hade lite att göra till och från. Inte full rulle hela tiden vilket var skönt! Det var jag, Karina, Simon och Tim. Peter kom från restaurangen och hjälpte till några timmar också. Skön kväll att ha som första ordentliga kvällen. Två rusher men ganska lugnt mellan dem. Kom hem med 370 kronor i dricks vilket var gött :) Har skapat en liten lista som hänger på väggen där jag skriver upp hur mycket dricks jag få varje kväll, tänkte att jag skulle kolla hur mycket jag får varje månad och se om det är sant som de säger, att man kan leva på sin dricks och spara hela lönen! Det hade varit skönt i så fall.
Nu har jag lagt en skjorta i blöt i handfatet så får vi hoppas att den blir ren. (Nej mamma, jag har inte utforskat tvättstugan än)

Efter jobbet tog vi den återinförda obligatoriska ölen, fast denna gång i Skibar. God nattamat fick vi till och med som vi satt och festade på när vi räknade kassan och pratade strunt om överfulla gäster under kvällen. Det var faktiskt en hel del fyllon och andra rent allmänt jobbiga gäster, men det är sådant man får stå ut med för att få go dricks ;)

Imorgon är det jobb 16.30 men innan dess ska jag förhoppningsvis hinna med ett åk i backen. Liftarna (eller liften kanske man ska säga) öppnar ju imorgon så om jag inte är allt för trött så blir det ett åk eller två innan jobb.
Har även bytt pass med Simon nästa vecka. Han tar mina onsdags- och torsdagspass så tar jag hans på måndag och tisdag. Första ensamma vakten, ever!
Nu ska jag sova, som en stock i hundra år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0