Minus elva

Jag känner mig lite som nutidens grottmänniska som går omkring i 19 lager kläder eftersom det är så förbaskat kallt. Idag har jag i alla fall åkt lite skidor. Vi velade länge fram och tillbaka om vi skulle ge oss ut eller inte. Dels för att det är så kallt, dels för att dimman legat tjock över hela Geilo hela dagen. Tillsist valde vi att ge oss ut i kylan. Halv två stod vi i backen och en dryg timma senare åkte vi därifrån. Eftersom att det bara är två backar öppna så tröttnar man ganska snabbt, + att snökanonerna gick varma (eler kalla om man så vill) idag så halva backen åkte man med risk för sitt eget liv. Man såg absolut ingenting!

Sedan var det cognasprovning på Holms. Henri från Cognac Tesseron var där och berättade hur himla bra tesseron är och hur duktiga de är på att framställa cognac. Vi fick smaka 5 olika årgångar och till sist frågade han oss vilken vi tyckte bäst om . 'Ehm, no one i afraid' blev mitt svar! Henri skrattade. Cognac är verkligen vidrigt, jag förstår inte hur man kan njuta av det!

Det blir inget stram-opp pass ikväll. Silke och jag, som är de enda som inte är på jobb, har bestämt oss för att gå till Highland (ett annat hotell just down the street) och äta middag och senare bege oss till Recepten som har säsongsöppning ikväll! (Recepten är Holms 'nattklubb', kan liknas vid Off Pist) Kul med lite omväxling här på byn :)


Nu ska jag titta på ett avsnitt av Gossip Girl och äta några clementiner

Kommentarer
Postat av: Pappa

Av bilderna att döma ser det ganska just ut.

Allt annat är vad det är här hemma, småregnigt, disigt och ibland ganska blåsigt, kan kanske bli bättre i Skåne men jag tvivlar.

Skidåkning, jobb, tv-tittande, lite styrka/spinning & sprittestningar, verkar som om du trivs med tillvaron för tillfället.

Puss

2009-11-12 @ 19:47:48
URL: http://annaigeilo.blogg.se/
Postat av: mamma

Du och Silke verkar ha funnit varandra! Sjukt avundsjuk på skidåkningen, Maria är alldelse grön av avund. Fortfarande skitväder här hemma. I morgon åker Maria, jag och mormor en tur till Ikea. Maria skall titta på nytt skrivbord.

Ska skicka Dina tights och hårddisk i helgen.

Ha det bra och sälj mycket sprit så att du får mycket dricks.

2009-11-13 @ 09:12:10
Postat av: Farmor

Hej hjärtegrynet. Har inte läst någon blogg från Dig

på hela veckan. Du har kanske lite annat att göra när Jossan är i Geilo? För jag hoppas verkligen att

Du inte fått flunsa. Jag får se i morgon om det finns något att läsa. Godnatt! Kram.

2009-11-25 @ 21:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0