Hej mitt vinterland

Kom på att jag utlovat en redovisning av Jossans vistelse här på Geilo så här kommer den i bilder:

Måndag:
Vi tog det riktigt lugnt på förmiddagen och gjorde oss inte iordning förren framåt 15-tiden då vi gick till Sofias café och åt en sen brunch! Sjukt god mat! Mätta traskade vi sedan hem igen, med ett litet stopp på Holms för rundvandring, för att på kvällen/natten titta på 4 (?!, i know, vi var färdiga kl 03.30) filmer tillsammans med delar av Alpingänget!
(klicka på de små bilderna för att se dem i större format)


Tisdag:
Trötta gick vi upp kl 10 för att ge oss ut i backen med Veronica och Linn. Vädret var fantastiskt och vi hade en skööööön dag i backen som avslutades med afterski på Alpin, tacos till middag och bubbel med snöänglar på Holms. Som ni ser på bilderna så var det mycket fokus på just stavar denna dag. Kan vara för att mina rosa får många blickar och kommentarer i backen. Kanske ska passa på att önska mig ett par nya i julklapp, 125 cm tack!
På vägen hem valde vi att åka längs bilvägen istället för att vänta på Veronica och hennes bil. Många blickar fick vi och nästan hemma hittade vi denna snöhög som var som gjord för snöbollskrig och ytterligare en stavbild.




Onsdag:
Vi tog det lugnt på morgonen och sedan en promenad. Jossan handlade lite på ICA inför hemresan och på kvällen blev det middag på Highland tillsammans med Linn.

Torsdagen gick åt till packning och sedan åkte Jossan hem!


Tjohoooo för besök från sköna-gröna Skåne.

Kommentarer
Postat av: mamma

hej mamma igen, vem annars! Underbara bilder, ni verkar ha haft kanondagar hela tiden, hoppas Jossan var nöjd. Här regnar det idag igen men som tur är lyser sossestakarna i fönstret upp en del. Det behövs. Puss

2009-11-30 @ 18:15:14
Postat av: mamma

hej mamma igen, vem annars! Underbara bilder, ni verkar ha haft kanondagar hela tiden, hoppas Jossan var nöjd. Här regnar det idag igen men som tur är lyser sossestakarna i fönstret upp en del. Det behövs. Puss

2009-11-30 @ 18:15:46
Postat av: mormor

Hej anna från mormor.

Tack för att jag fått läsa alla dina trevliga inlägg, du är duktig. jag har varit med mamma i Malmö idag och handlat en ny mysdress som jag ska ha på Dr. Jag har tagit del av önskelistan, finns det tomet i Norge? Kanske finns det någon i K-stad.

Se upp i backen - kram mormor.

2009-12-01 @ 20:31:15
Postat av: Rallypappan

Hej!

Du ser, det finns fler äldre som inhandlar diverse myskläder, undrar hur mormor ser ut i den tillsammans med en skidhjälm bakom ratten i Forden????

Förresten var det inte på H&M jag köpte mina (2par) mysisar utan på det fashionabla RUSTA!

Sjystra bilder, se till att spara lite av snö/sol mm tills vi kommer upp till jul.

Fråga: kan man ha mysbrallor, linne och skidhjälm i baren hos Doktorn? Du kan väl förvarna direktoriet om vad som komma skall.

Puss

2009-12-01 @ 22:47:22
Postat av: Richards mormor

Ser härligt ut med snö och skidåkning.Ha det så bra nu när Richard kommer till Geilo. Mormor Birgitta

2009-12-02 @ 17:27:16
Postat av: Farmor

Fina bilder från Geilo och snö har ni gott om,

hoppas den ligger kvar över julen. Brukar det vara

snö där uppe på jul? Hoppas att Rickard och Du

kommit till rätta i Geilo nu. Och sist men inte minst:

Stort GRATTIS på ANNA-dagen. Kramar i massor.



2009-12-09 @ 07:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0