Four and counting

Nu har vi fyra influensafall bara här på Alpin. Jag är ganska glad att jag tog den där sprutan trots allt! Förhoppningsvis slipper jag bli sjuk.

Äntligen har jag tagit tag i det där med städningen och städat mitt badrum! Det är egentligen sjukt praktiskt, men samtidigt ganska vidrigt, att ha plastmatta i ett badrum. Med tanke på hur litet mitt är så kan jag spola av allt med duschslangen och sen bara skrapa ner allt vatten till duschavloppet. Perfekt! Nu är det iaf rent och har en svag doft av citron, lovely!

Ikväll blir det jobb i baren 18-04. Hotellet är fullt i helgen så det blir förhoppningsvis lite att göra :) Det känns faktiskt mycket bättre att jobba i baren än i restaurangen, inte för att det på något vis är tråkigt i restaurangen men baren är mycket friare. Inte alls lika många do:s and don't:s och absolut inte lika strikt! Vi behöver t ex inte gå omkring i långkjol utan får jobba i vanliga svarta byxor och förkläde. Vi behöver heller inte bära namnskylt eller gå omkring med armen bakom ryggen. Haha! Just nu är vi tre stycken som jobbar i Skibaren; jag, Simon och Karina. Rob som är barchef är där ibland och tittar till men han hjälper bara till i baren när det är riktigt mycket att göra. På hotellet finns även Recepten, det är mer en pub/nattklubb och ligger på markplan med igång både utifrån och inifrån (skibar ligger på andra etage i anslutning till bl a salongen och restaurangen) På onsdag ska jag jobba helt ensam för första gången :S Wish me luck!

Liftarna öppnar imorgon, dock är de bara öppna på helgerna och jag tror bara det är en eller två liftar som öppnar, men vi slipper iaf knalla uppför backarna!

Hur är livet hemma? Antar att det inte hänt särskilt mycket, har snön kommit än?


Ha dé kämpegöy !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0