Fixardag

Ledig dag idag. Halv 1 hade vi personalmöte med Skibar. Vi var tre stycken plus Rob, the boss. Tydligen är det vi som utgör 'staben' i skibar denna säsongen. Inget speciellt långt möte, vi pratade mest skit om anställda och gäster :)

Innan mötet gick jag förbi skattekontoret för att se om det var nått nytt på personnummer-fronten. Och visst var det det. Tanten, hon den förfärligt långsamma, hade så klart 'glömt' att skicka mitt personnummer till mig och skattekortet hade hon inte ens ansökt om. Megadåligt som danskarna skulle sagt!

Efter mötet gick jag ner till Hol sparebank för att fixa ett bankkonto. Något som i Sverige tar ca 5 minuter. Här tog det 45. Och det kostar pengar. 2 kr för att ta ut i andra automater än deras egna, 2 kr att handla med kortet, varje gång man drar det och typ 100 kr att föra över pengar till mitt svenska konto + att jag inte kan betala på internet med det. VÄRDELÖST!!!! Alternativet var att åka till Oslo och besöka Nordea, men det hade förmodligen blivit ännu dyrare.

När jag kom hem tog jag tag i dammsugaren och dammsög trappan upp till tredje våningen, korridoren och mitt rum. Imorgon blir det toalettstädning, jippie!

Nu har Silke och jag tittat på Changeling, bra film, dåligt slut, och nu väntar MTV Europe Music Awards.


See you when we see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0