En liten sjukling back in business

Äntligen kommer det ett blogginlägg tänker ni! Skäms på mig tänker jag!

Jag har faktiskt känt mig lite krasslig nu i veckan. Förkyld, hostig, ont i halsen på ett märkligt sätt, hängig och lite feber tror jag allt att jag lyckats få också. Men det är ingenting som inte en liten Ibumetin kan bota!

Åter till saken. Jossan kom hit i söndagsnatt och sedan dess har jag inte riktigt haft ork eller lust att blogga. Vi har hittat på mycket, (nåja i alla fall om man jämför med en vanlig vecka), och vi har haft sjuuuukt nice! Åkt lite sidor, varit ute och ätit, promenerat och så. Det kommer en mer utförlig beskrivning av den senaste tiden imorgon!

Idag var jag på jobb igen efter 3 dagars ledighet. När jag kommer dit så säger den polska pianisten Remek att de har stäng kl 22 varje dag denna veckan och att jag inte ska förvänta mig någonting av kvällen. Tji fick han. Jag sålde för drygt 10 000, hade sjuuukt nöjda gäster, slapp stressen, stängde 01.30 och fick dryga 1000 kronor i dricks. Det kallar jag en lyckad kväll! På kuppen så såg jag Gråa Damen, Holms spöke sedan 80 år tillbaka. Nu tänker ni säkert: Pyttsan!! Spöken finns inte. Men jag vet vad jag såg, så det så! Jag var riktigt skärrad när jag stod ensam i baren och skulle stänga så till sist blev det en riktigt hurtig powerwalk hem med världens omväg för att slippa gå helt ensam på en knappt upplyst väg!!

Nu ska jag försöka sova, imorgon är det jobb igen kl 21 (men jag har en känsla av att jag kommer få börja tidigare, runt 18 gissar jag på!



Farmor: jag har hämtat din tågbiljett. Den ligger i tryggt förvar i min nattduksbordslåda =)

Kommentarer
Postat av: Pappa

mamma på pappas dator! lilla vän har du varit sjuk o mamma var inte hos dig, gissa hur det känns!!!!

huoppas det blir bra dricks idag också, du får snacka väl med de ensamma männen i baren. Träffade Rille idag, han kanske ska låna din säng i morgon.

Puss

2009-11-27 @ 20:42:34
URL: http://annaigeilo.blogg.se/
Postat av: Farmor

Hej hjärtegrynet mitt! Hoppas det har varit trevligt med Jossan i Geilo. Jag förstår att Du inte haft tid med bloggar. Är Du bra från bacillen nu? Och jobba inte ihjäl Dig. Det var ju rikligt med dricks Du fått och tack snälla för besväret med min biljett. Godnatt och massor av kramar. Jag har inte sett ngn önskelista.

2009-11-27 @ 22:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0