Bortskämda

Kom på att jag utlovat en resumé av spinning/styrka-passet:
Vi var 6 stycken på passet, ledaren var varken utbildad spinningledare eller styrkaledare så frågan är vad hon gjorde på ledarcykeln. Uppvärmingsmusiken gick, enligt min mening, alldeles för snabbt, nästan så snabbt det inte fanns någon ordentlig rytm. Passupplägget, om man ens kan kallade det det, var värdelöst. Ingen som helt strukturering eller blockindelning what so ever. Positionerna var galna; 3:an fanns inte utan man antingen 'satt', 'stod' eller 'gick bak'. BPMen låg alldeles för högt rakt igenom, cyklarna var ojämna och det kändes som att hjulet var ovalt och inte runt, det var 5 inställningar som skulle göras istället för 3, styret såg galet ut och belysningen i salen var avstängd. + att ledaren inte använde mikrofon vilket gjorde det näst intill omöjligt för en liten jente från Skåne att förstå vad hon sa. Det bästa med passet var förmodligen de 3 värmeljus som lyste upp salen och höjde mysfaktorn en aning. Men vem f*n vill ha mysfaktor på ett spinningpass?! Ledarens ledarförmåga ska vi inte ens prata om.
Styrka däremot var betydligt bättre. Kanske för att jag inte är van vid den formen av styrketräning. Vi använde stivstång, hantlar och bräda. Ordningen på övningarna kunde dock ändrats en aning. Det var inte som Fiddes stivstångspass eller stationsjympan minsann!!

Summan av kardemumman: Vi är väldigt fruktansvärt ortoligt bortskämda på Friskis i Kristianstad. Både med ledare, personal, utrustning och lokaler!


Trots allt så blev jag både trött och svettig så helt i onödan var det inte. Det är bara att gå på det igen nästa vecka. Då ska det tydligen vara en annan ledare så vi får hoppas att hon i alla fall är utbildad!


Nu ska jag krypa ner i min renbäddade säng och läsa en bok med lite tända ljus! Imorgon blir det förhoppningsvis några åk i backen innan cognacsprovning 15.30 och 'stram opp'-pass 17.30 :) Vi får se hur bra det går att 'strama opp' med cognac i kroppen ;)
Godnatt.



Kommentarer
Postat av: mamma

Spinningen låter verkligen annorlunda. Jag tror också att vi är bortskämda här med kvanlitet på ledare m.m. Jag ska på Manges pass ikväll, ser fram emot det då jag inte spinnat på 2 veckor.

Härliga bilder Anna, njut, enligt rapporterna har det varit sol i Stokholm 5 timmar i november.



Pussar

2009-11-12 @ 15:25:57
Postat av: Erica Buneck

Hej Anna!



Låter som ett intressant spinning pass, ska du själv inte leda något? :)



Låter som du har det ganska bra där uppe!



Kram, Erica

2009-11-12 @ 15:37:56
URL: http://buneck87.blogspot.com
Postat av: Pappa

Som du vet har jag ingen aning vad du relaterar till, men jag kan ana att det är bättre på ngt sått hemma i Kristianstad.

Vilka bilder vi har sett, fantastiska. Måste vara härligt att få uppleva vit snö som faktiskt ligger kvar samt lite kyla.

Här i Götet är det ett evinnerligt regnande och stormande.

Ikväll hemåkning, Skönt!



Puss&kram

2009-11-12 @ 15:40:10
URL: http://annaigeilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0